47 thoughts on “Myšlienka na dnes

  1. T.G.Masaryk : “Ja nepotrebujem boha, ale potrebujem kočiša a ten potrebuje boha, aby nekradol obrok určený pre moje kone.”
    Podobne sú na tom aj ostatní ateisti..

    Páči sa mi

  2. Ak veríš toľko neuveriteľností cez náboženstvo, môžeš uveriť aj mne a Masarykovi. Či sa ti ten výrok nezdá celkom rozumný a pragmatický?

    Páči sa mi

  3. Je to Masarykova odpoveď redaktorovi ktorý sa ho pýtal či verí v boha. Či bol kresťan, alebo ateista, ten výrok je zmysluplný a mne sa páči. Tebe nie?

    Páči sa mi

  4. Ak potrebuješ také informácie prezri si dobovú tlač. Ja som nepátral po zdroji, Ako ateista som len uveril, že to tak bolo. Máš pravdu aj ateisti veria to čo chcú, tak ako nábožensky veriaci.

    Páči sa mi

    • Iste, bez viery by sme neexistovali. Veríme v každom okamihu niečomu. Napr. pri nastupovaní do autobusu veríme, že nedostane defekt, že sa tam neodpáli nejaký šialenec či nenastúpi akýsi Breivik. Takže máme prvý styčný bod – veríme, resp. zhodneme sa na tom, že viera ako predpoklad je prirodzenou a nevyhnutnou súčasťou racionálne mysliacich bytostí.
      Výrok som dohľadával a nikde nieto o ňom zmienky.

      Páči sa mi

      • Presnejšie je to s tou vierou takto. Genetický je v nás zakódovaná sugestibilita, čiže tendencia prijať informáciu ako pravdivú ak prichádza zo zdroja ktorý považujeme za autoritu, ale mnohí ľudia majú dostatočne vyvinuté aj racionálne kritické myslenie a kontrolujú ponúkané informácie, aby nenaleteli podvodníkom, napríklad aj náboženským.

        Páči sa mi

      • So skepticizmom nemajú kresťania problém a ani RKC. Nakoniec kráľom českých skeptikov je kresťan katolík a ten istý pán – Grygar má významné postavenie aj medzi európskymi skeptikmi. Na Slovensku skeptické hnutie zakladal teológ. Za dlhoročnú prácu skeptika Grygara ocenila onoho času aj RKC – ak sa nemýlim

        Páči sa mi

      • Znamená to, že súhlasíte s tým mojim tvrdením, že antifajčiar tabak potrebuje. Ateista však je otvorený popierač boha. On ako ateista nie je len neveriaci, ale je bytostne odporcom. Čím by bol ateista, keby nebolo boha? Čo by popieral? Taký ateista by si musel nájsť inú zábavku a inú nálepku.

        Páči sa mi

      • Zase sme pri definícii ateistu. Podľa Vás je to otvorený popierač boha, teda anti-veriaci. Podľa mňa je to len ne-veriaci. Tak ako nefajčiar nepotrebuje fajčiarov a tabak na sebaidentifikáciu, ani neveriaci nepotrebuje náboženstvo a boha.
        Uznávam, že sú aj antiteisti, tak ako ste ich opísali. Ale pre mňa sú úplne nepodstatní a nechápem, prečo ma furt strkáte do jednej pojmovej škatule spolu s nimi.
        Pasujete sám seba za rytiera v boji s militantnými ateistami a robíte pritom rovnakú chybu ako oni, keď sa pasujú za rytierov v boji s fanatickými veriacimi. Väčšina ateistov nie sú militanti, tak ako väčšina veriacich nie sú fanatici.

        Páči sa mi

      • Zbytočne robíte zo mňa fanatika – mám veľa neveriacich kamarátov. Otvorených ateistov nemusím, sú hlúpi a neschopní dialógu. Radi zapárajú ako buzeranti a ak ich človek prestane brať s istou dávkou ľútosti a pustí sa s nimi do debaty – hotoví kotlebovci. Mimochodom – okolie ma považuje za ateistu – to len ako zaujímavosť pre Vás.
        Ak sa niekto vyhraňuje ako nefajčiar, potrebuje zaujať svoj postoj k tabaku. Ide o vedomý postoj. To znamená, že ak niekto o sebe prehlasuje, že je nefajčiar, nie je to to isté, ako keď niekto o niečom prehlási, že nefajčí. Ak ateista o sebe tvrdí, že je ateista, robí osobné prehlásenie o vzťahu k bohu, čo je iné ako keď niekto o druhom prehlási, že je neveriaci.
        Slovenčina má asi presnejšie pomenovanie, ak rozlišuje medzi neveriacim a popierajúcim. Slovo ateista zahŕňa aj apateistov,
        Z Vášho pohľadu je neveriaca aj fľaška vermutu 🙂

        Páči sa mi

      • Netvrdil som, že ste (náboženský) fanatik, ale že ste bojovník proti militantným ateistom. Ja v tom vidím istý rozdiel, Vy nie?
        Nebyť fajčiarov, nefajčiar by sa ani nikdy nedozvedel, že je nefajčiar. Bol by jednoducho človek. Normálny ateista tiež nemá potrebu vyhlasovať sa za neveriaceho, kým ho niekto veriaci nezačne otravovať s náboženstvom. Ateista nerobí osobné prehlásenie o vzťahu k bohu, ale o vzťahu k veriacim.
        Fľaša vermutu je tak trochu sladkohorký, ale inak celkom dobrý príklad neveriaceho. 🙂

        Páči sa mi

      • Nie som bojovník proti niekomu, ale proti niečomu – klamstvu. To, že je tu nejaká skupina luhárov, ktorá sa dobrovoľne nazýva bojovnými ateistami, je mimo môjho vplyvu. Ak sú nositeľmi a šíriteľmi lží, vyvraciam ich.
        (Miluj hriešnika, nenáviď hriech)
        Nakoniec pozrite si môj nick – som Oponent, nie Anti-Ateista.

        Páči sa mi

      • Je jedno, aký si dáte nick, pre Vaše okolie sa definujete svojím správaním, teda v tomto prípade písaním. Nuž a píšete ako ukážkový antiateista.
        Váš boj proti klamstvu je záslužná vec. Síce ste si z nekonečného spektra názorov vybrali jeden (podľa mňa) úplne nepodstatný, ale budiž – priority si stanovuje každý sám. Horšie je, že ľudí, ktorí s Vami nesúhlasia (napríklad mňa) automaticky zaraďujete medzi šíriteľov tej Vami vybranej lži.
        Nepíšte, že to tak nie je, ak máte úctu k pravde. Len som sa tu ozval, už ste chceli, aby som sa vyhraňoval voči nejakým ideológiám. Nič ste o mne nevedeli a už ste ma mali zaškatuľkovaného. A aj keď som sa Vám snažil vysvetliť svoje postoje, zo svojho prvotného názoru na mňa ste neuhli ani o piaď. Aleno áno? Nezdá sa mi.

        Páči sa mi

      • Nebuďte precitlivelý, pán Kupčík. Ja neriešim Vás, ale myšlienky. To, že ma vnímate ako antiateistu, je Vaša osobná vec a sebaklam. Ak Vám ktosi bude upierať právo byť ateistom, budem jedným z tých, ktorí sa budú zasadzovať o Vaše právo byť ateistom.

        Páči sa mi

      • Neviem, či som precitlivelý, ale na svoje myšlienky citlivý som. Ak sa s niečím identifikujem, tak so svojimi myšlienkami.
        Vy mi síce neupierate právo byť ateistom, ale vnucujete mi vlastnú predstavu ateizmu. Robíte tak zo mňa niečo, čím nie som. Uvažujúc v dualizme pravda-lož o mne šírite lži. A to mi vadí.

        Páči sa mi

      • Vy asi neviete čítať. Použil som nedokonavý vid: vnucujete, robíte. Zatiaľ ste ma k ničomu nedonútili, no hrozí, že ma donútite j jednostrannému ukončeniu diskusie, pretože s Vami sa nedá diskutovať.

        Páči sa mi

  5. Možno tiež patrím medzi bojových ateistov a moje postoje som ti dal k dispozícii aj na týchto stránkach, prosím ťa skús z nich vybrať tie lži o ktorých vyššie píšeš, lebo ja o nich neviem.

    Páči sa mi

  6. A k tomu výroku Masaryka: Aj v tomto prípade pre kriticky mysliaceho človeka, nie je podstatná osoba, ktorej sa výrok pripisuje, ale obsah výroku. A ozaj, aj tento výrok ma v sebe racionálnu pointu charakterizujúcu náboženstvo ako pozitívny fenomén pôsobiaci na morálne správanie sa nábožensky veriacich ľudí.Vôbec teda nerozumiem, prečo ti tak záleží na autorizácii výroku.

    Páči sa mi

  7. Lebo si to kdesi vyššie vyslovil, že si aj oponentom náboženstiev. No celkom z tých tvojich textov som to nepostrehol. A Biblia, ako “zjavené slovo božie” by si takúto kritiku zaslúžila aj od teba.

    Páči sa mi

  8. Tvoju stránku som si zbežne pozrel, je to obhajoba RKC, ktorej vierouka je založená na podvode a klamstve. Aj tu ti to ešte raz napíšem, všetky náboženské učenia sú založené na nehoráznom podvode a klamstve o tzv. ľudskej duši, posmrtnom živote a nadprirodzenom svete duchov.
    Čakám spršku otázok.
    Odpovedám na ne takto : Je to, cezo mňa všetkými bohmi zjavená PRAVDA.

    Páči sa mi

  9. Už len označenie Biblie kresťanmi, ako “zjavené božie slovo”, je nehorázne účelové klamstvo prevzaté od židov. A všetky tie texty, ktoré sú spojené so zázračnom sú klamstvá odrážajúce fantáziu pisateľov. V inej dnešnej odpovedi som ti demonštroval môj “klamlivý” pohľad na biblické texty.

    Páči sa mi

  10. Lenže náboženstvá nie sú o Biblii, o Koráne a iných textoch, ktoré predstavujú akúsi autoritu pri akceptovaní toho ktorého náboženstva cez inštitualizované cirkvi a náboženské spoločenstvá. Náboženstvá sú o vyvolanom strachu z posmrtného stavu nášho vedomia a iluzornej nádeji, ktorá je náboženstvami, cirkvami ponúkaná. Pričom je nesporne dokazateľné, že našou smrťou definitívne zaniká aj náš mozog, to sídlo nášho vedomia. Tá duša, o ktorej si naivne myslíš, že ju máš, je účelový výmysel teológov. A dôkazy? Je to všetkými bohmi zjavená pravda cezo mňa.

    Páči sa mi

Pridaj komentár