Poznáte nejakú ateistickú charitu?

Prečo ateisti nepomáhajú ľuďom v núdzi z lásky k božej neexistencii?

Dnes som stretol jedného kamoša – militantného ateistu. Zle dopadol chudáčisko. Je duševný invalid a súčasne bystrý muž v stredných rokoch. Práve šiel z katolíckej charity a strašne nadával. Požičali mu peniaze na nové okuliare a tí hnusní kresťania tú pôžičku chcú naspäť. Akokeby pôžičky fungovali na princípe nevracania. Nechal som ho kvasiť v samonasieraní a ako je mojim zvykom, keď horel najviac, uštipačne som sa ho spýtal, prečo nehľadá pomoc u ateistických charít. Aj mail na Lemmyho by som mu dal, do Promethea som ho posielal. Na chvíľku zmĺkol, premýšľal, ako ma odpáliť. Nedalo sa. Militantný ateista musí chodiť s prosíkom ku kresťanom, ktorých nenávidí. Pán sa pokúšal brániť ateistov, že oni majú iné na práci… vychutnával som si jeho motanice.

Prečo na pomoc ľuďom v núdzi nestačí viera v božiu neexistenciu? Prečo tí, čo sa zaštitujú, rozumejte skrývajú, za vznešené slovo humanizmu, v skutočnosti vo chvílach vyžadujúcich si pravý humanizmus, zahanbene hľadia na tento monitor a nevedia odpovedať?

4 thoughts on “Poznáte nejakú ateistickú charitu?

  1. Cirkvi sú sofistikovane riadené organizácie s dlhodobou tradíciou a značným majetkom. Dokážu pohodlne v tomto smere konkurovať ateistom, skladajúcim sa, cez členské príspevky, aspoň na svoju prezentáciu a život v kluboch. Cirkvi sú vo svojej ponuke oveľa atraktívnejšie a schopnejšie. Na organizované náboženstvá my ateisti nemáme. Je mi to ľúto.

    Like

    • Príspevok na veriaceho od štátu je cca 6 eur na rok. Toľko nemajú ateisti zastávajúci riadiace funkcie a dobre platené kapitalistické pozície? Starky, ale klamete!!!!!!! Ateistom musí predsa zostať viac, lebo nemusia dávať do zvončeka, nemusia chodiť na brigády do kostola, kupovať šaty na birmovku alebo kupovať Bibliu. Stačí menej chlastať….
      To, že ateisti nemajú peniaze na charitu, je na šibenicu volajúci zločin. Ak IĽP dokáže vyzbierať miliony na svoju prevádzku, ak môže vyzbierať na svoj chod oz Prometheus, prečo ateisti nezorganizujú zbierku na repatriáciu ateistov zo Sýrie? Vy by ste nenašli vo svojom registri majetku zopár tisíc eur na dobrú vec? Veriaci charitu poskytujú z veľkej časti zadarmo a z veľkej časti zo svojich peňazí a vo voľnom čase. Možností je veľa a nemusí ísť zrovna o činnosti noblesné. Napr. také maličkosti ako chodiť vymieňať plienky do starobinca. Na to nepotrebujete žiadne peniaze. Stačí dostáť to osvitenecké – Bratstvo!

      Like

Pridaj komentár

