Ďaľšia ateistka,CSc, ktorá verí na duchov

Pán Voskár na Diskusnom fóre upriamil pozornosť na rozhovor Mateja Beňa s Marínou Čarnogurskou. O nej som už písal v článku Zneužili Marínu Čarnogurskú!?!, kde som prejavil údiv nad tým, že táto sinologička prevzala cenu za šírenie protikresťanskej nenávisti od bývalého eštébáka Mariána Baťalu. Rozhovor na stránkach Nového slova z 03.01.2017 má názov Marina Čarnogurská: Nechcem ani trochu poľaviť zo svojho svetonázorového postoja ateistickej intelektuálky.

V rozhovore Marína Čarnogurská o svojom svetonázore píše:

Najskôr ako svetonázor, ktorý zatiaľ málokto u nás skutočne zastáva, a ktorý naopak, mnohých ľudí dráždi a udivuje. V našom západnom svete je ateizmus spojený s agnosticizmom a materializmom a vieru v duchovnú stránku bytia vylučuje. Na duchovno si u nás už po stáročia robí monopol kresťanské náboženstvo,  najmä katolícka dogmatika a iná než kresťanská interpretácia duchovna sa preto nepredpokladá. Ľudia si to už vlastne nevedia ani predstaviť! Lenže našu realitu netvorí len hmota, ale ako to zisťuje už aj moderná prírodoveda, aj antihmota. Čo to je a aké prejavy a zákonitosti to v skutočnosti má, to zatiaľ prírodovedci definovať nevedia. Akceptujú preto len fakt existencie toho. Lenže bez toho sa bytie plne definovať nedá a na tom stroskotal aj marxizmus, keď chcel dialektiku protikladov vtesnať len do hmoty. Energiu vyhlásil len za prejav hmoty a duchovno, to „čosi“ úplne nehmotné, toho existenciu absolútne vylúčil. A práve preto jeho definícia dialektiky prestala mať logiku. Aj preto sa dnes už aj filozofia necháva inšpirovať starovekými čínskymi vysvetleniami jin-jangovej dialektiky, ktoré nie sú zdeformované nijakým kresťanským monopolom na duchovno, a ani nijakým marxistickým monopolom na pravdu a duchovno i hmotu považujú za dve protikladné formy časopriestorovej dialektiky, ktorých podstatu predstavuje číra energia multiverza bytia. Skutočnú dialektiku protikladov ako základnú príčinu pohybu však nepochopíme, kým budeme ignorovať jeho duchovný protiklad v realite bytia. Duchovno, samozrejme, nie je transcendentnom, vysunutým z imanencie reálneho bytia kamsi do božích sfér pred bytím, ako nám to podáva katolícka cirkev, ba i všetky tri západné monoteistické náboženstvá. V rámci môjho svetonázoru do nehmotných sfér našej Zeme patrí aj svet duchov, ktorí po fyzickej smrti toho-ktorého človeka nezaniknú, ale vo svoje astrálnej podobe trvajú i naďalej, sledujúc svet živých v starostiach o svojich blízkych. Presviedčam sa o tom i v súvislosti s mojimi synmi, o ktorých sa môj mŕtvy manžel stará úplne dojemne. (Napríklad v prípade môjho mladšieho syna, keď uviazol na bruselskom letisku práve vo chvíli toho hrozného atentátu. Stali sa mu tam až neuveriteľné šťastné náhody!)

Ako si s týmto poradia ateisti? A ako sa s tým vysporiada sekulárny humanista Ján Parada? Zhrňme si to. Ateistická intelektuálka je človek veriaci na duchov sprevádzajúcich  živých ľudí v ich pozemskom živote.

Ty kokso, ateisti, kam na také nápady chodíte?

Pripomeňme si, že Marína Čarnogurská čo by ateistická intelektuálka za šírenie duchárstva dostala cenu od združenia eštébákov Prometheus – Veľvyslankyňa humanizmu roka 2016. Je teda humanizmus náboženstvo? Ján Parada ako mienkotvorný ateista našej krajiny na túto otázku odpovedá:

V žiadnom prípade!
Je to veľká bieda mysle, keď niekto przní ideológie. Čo za nevzdelanec vypotil toľké nezmysly?

Tým nevzdelancom – vypožičal som si túto zlomyseľnú urážku z pobúreného výroku Jána Paradu – je Marína Čarnogurská, CSc. …

😀

1 thoughts on “Ďaľšia ateistka,CSc, ktorá verí na duchov

Pridaj komentár