Profesionálne zlyhanie historika Chmelára (osvietenstvo)

Citujem z článku E.Chmelára Apoštoli rovnosti:

Strašný teror, ktorý sprevádzal revolúciu v jej vrcholnej fáze, je vďačným námetom pre kritikov tohto procesu, hoci práve oni majú inak pozoruhodne široké porozumenie pre zločiny kresťanských dejín. Tak ako inkvizícia a križiacke výpravy zdiskreditovali cirkev, a nie Ježišovu filozofiu lásky, tak aj krvavé jatky zdiskreditovali jakobínsku organizáciu, nie revolučné ideály slobody, rovnosti a bratstva.

Tento Chmelárov výrok je argumentačným klamom. Kritici krvavých udalostí, ktoré sa udiali pred viac ako dvesto rokmi vo Francúzsku, zasadzujú do historických súvislostí udalosti, ktoré sa diali v desiatom storočí a neskôr. No nie je pravda, že kritik osvietenstva rovná sa schvaľovač upaľovania čarodejníc. Ide o hrubé zavádzanie človeka, ktorý o sebe necháva tvrdiť, že je historik. Zrejme je Chmelár rovnaký historik, ako ja matematik. Veď tiež som sa učil na “zédeeške” počítať.

Neobstojí ani Chmelárove oddeľovanie Ježiša od Cirkvi. Bol to totiž Jejžiš, ktorý Cirkev založil. Na počiatku Francúzskej revolúcie bol teror. Kresťanstvo od počiatku je – ako správne hovorí Chmelár – filozofiou lásky. Porovnanie počtu obetí kresťanstva a osvietenstva by Chmelárovi zrejme vyrazil dych. Udalosti Francúzskej revolúcie boli krvavejšími než nacizmus.

Nenávisť Chmelára voči RKC je jeho charakterovou črtou. Znásobenou marxovým výrokom o náboženstve čo by ópiu ľudstva.

Všetky zdroje sú archivované na Drive

Zdrojový text je v archíve Google Drive

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s