Kapitalizmo-komunizmus alebo úsmev nad vlajkou komunistickej Číny

Nedávno som prechádzal centrom Trnavy. Pri pamätníku víťazstva boli vence a na stožiari viali vlajky. Jedna bola Slovenská a tá druhá – červená so žltou hviezdou. No ano – červenoarmejská zástava. Lenže sovieti mali inú zástavu – s kosákom a kladivom a hviezdou na červenom súkne. Kladivo a kosák zrejme ukradli Lorenz s Kalmusom, pomyslel som si a usmieval som sa pri tej predstave. A potom mi napadlo, že to tá vlajka skôr pripomína vlajku Číny. V duchu som sa uchechtával nad zmätenými žiakmi základných škôl, ktorí čovidieť začnú svojim nesúdružkám učiteľkám tvrdiť, že Trnavu oslobodili Číňania – veď preto je ich tu tak veľa 😀

Fotografia-0068.jpg

Pamätník osloboditeľom čoskoro z centra námestia odstránia.Kauze Humanisti.sk mimochodom nevenujú žiadnu pozornosť. Odstránenie symbolu totality nazývajú vandalizmom a odstránenie celého pamätníka si nevšímajú. No o inom som chcel.

Overoval som si vlajky na internete. Čínska vlajka má v červenom poli veľkú žltú hviezdu a zopár menších – tiež žltých. Viete, čo tie hviezdy znamenajú?

Veľká – to je idea komunizmu. Tie malé zase predstavujú štyri sociálne skupiny obyvateľstva, ktoré si tento komunizmus majú odrieť. Roľníci, robotníci, buržoázia a kapitalizmus 😀

Inak tá moja uchechtaná predstava o čínskych osloboditeľoch nakoniec nebola až tak uletená. Tou druhou vlajkou je totiž vlajka vietnamská. Ano, už je to oficiálne. Trnavu oslobodili Vietnamci. A slovenskí ateisti sa môžu tešiť, že tento slovenský malý Rím oslobodila armáda najateistickejšieho štátu na svete – Vietnamu.

To nevymyslíš – na to potrebuješ ateizmus. 😀

Pridaj komentár

